Online inspiratie met kennis en blogs over oer-Hollands keramiek

Bedrijfsnieuws Wienerberger kennisplatform

De vraag naar duurzame en kwalitatief hoogwaardige producten in de bouw blijft toenemen. Wienerberger gaat daarom nadrukkelijker inspelen op specifieke informatiebehoeften op het gebied van keramische bouw- en bestratingsproducten. Zo lanceert de marktleider in keramische bouwmaterialen als eerste producent in Europa een speciaal blogplatform voor dakdekkers. Tevens is de website volledig vernieuwd en getransformeerd in een kennis- en inspiratieplatform, compleet met how-to-video’s en tips van vakprofessionals op het gebied van bouw- en bestratingsmaterialen.

Onder het motto ‘De kracht van keramiek, de wereld van Wienerberger’ laat de producent professionals in de bouw opnieuw kennismaken met een oer-Hollands en duurzaam materiaal: keramiek. Klanten – van ontwerper tot uitvoerder – krijgen daarbij een belangrijke rol: zij vertellen in blogs en interviews over hun bouw- en bestratingsprojecten en leggen uit hoe keramische materialen toegepast kunnen worden. Naast de website en het blogplatform zijn ook andere communicatiemiddelen onder de loep genomen en in een nieuw jasje gestoken.

Aanleiding voor deze nieuwe richting vormt uitvoerig onderzoek onder klanten. Hieruit kwam naar voren dat er in de markt veel behoefte is aan complete en digitale informatievoorziening: van productinformatie tot tips over verwerking. Wienerberger stelde zich de ambitie om de belangrijkste en meest toegankelijke kennisbron te zijn voor alles wat te maken heeft met keramisch bouwen en bestraten. Hiermee speelt Wienerberger in op de veranderende klantvraag.



 

Deze website wordt mede mogelijk gemaakt door:

Leveranciernaam

Inschrijven nieuwsbrief