Roofing Holland 1997-03-17 Dakgroep 90 komt met ultrasnelle dakservice

Dakgroep 90, het samenwerkingsverband waarin zeventien Nederlandse dakbedekkingsondernemingen samenwerken, introduceert met ingang van maart 1997 een nieuwe, snelle service. Mocht er een dak plotseling gaan lekken, dan is één van de Dakgroep 90 leden gegarandeerd binnen vier uur ter plaatse om het probleem op te lossen. De service geldt voor alle soorten van dakbedekkingen en over geheel Nederland.

Dat een lekkend dak voor de gebruikers van het betreffende pand vervelende gevolgen kan hebben, is bij iedereen bekend. Voorkomen is beter dan genezen, maar zelfs daar waar men het niet verwacht, kan er toch iets misgaan -uiteraard op een onverwacht moment- waardoor men ineens voor een lekkage staat. Tot op heden was de oplossing dat men een dakdekker of loodgieter belde om de reparatie uit te voeren. Als het meezat werd er binnen 24 uur gereageerd, maar veelal was dat eigenlijk een onoverkoombare periode.
Dakgroep 90 speelt hierop in en introduceert de 4-uurs service. Th. Schaeffers, voorzitter van Dakgroep 90: "Het was binnen onze branche natuurlijk al langer bekend, dat een 24 uurs service in vele gevallen absoluut tekort schoot. Gezien de organisatie en de dikwijls grote afstanden is het voor de meeste individuele dakdekkersbedrijven veelal onmogelijk om een snellere service te verlenen. De zeventien leden van Dakgroep 90 kunnen echter door hun landelijke spreiding en organisatiegraad die garantie wel geven. Bovendien staan hun diverse specialisaties er borg voor dat zij alle dakenproblemen aankunnen."
Schaeffers onderstreept dat snelheid van groot belang is. "Men heeft vaak geen idee hoe snel een lekkend dak schade kan veroorzaken. Computers, bestanden, technische apparatuur, de huidige stand van de techniek zorgt voor een veel grotere gevoeligheid dan vroeger. Directe schade is dan ook niet alleen sneller veroorzaakt, maar werkt ook als een domino-effect door waardoor dikwijls ernstige gevolgschades kunnen ontstaan. Snel in kunnen grijpen wordt daarmee tot een allereerste prioriteit verheven."

Service Card

Met name beheerders en eigenaren van een groter bestand aan daken zoals de zorgsector, woningbouwverenigingen, bedrijven, landelijke en gemeentelijke overheidsinstellingen zullen naar verwachting van Schaeffer van de snelle service gebruik maken. Over een doeltreffende, snelle en eenvoudige bereikbaarheid is trouwens goed nagedacht. Er wordt een 'lekkage-alarmkaart' uitgegeven onder de naam Dakgroep 90 Service Card. Op deze card is het gratis alarmnummer vermeld. Schaeffers: "Zie het maar als een soort wegenwachtkaart voor lekkende daken. Bij organisaties en bedrijven moet iemand altijd zo'n kaart in de portefeuille hebben. Als je auto stuk gaat, wil je ook snel hulp. In feite praten we over een vergelijkende situatie."
Naar het gratis nummer dat de Dakgroep 90 Service Card vermeldt kan 24 uur per dag worden gebeld, ook in het weekend, tijdens feestdagen en vakanties. Het maakt niet uit wie de dakbedekking heeft aangebracht. "Het gaat erom," benadrukt Schaeffers, "dat de klant zo snel mogelijk wordt geholpen als er problemen zijn. In die situaties moet je niet gaan soebatten over het feit of men nu klant of niet is. We helpen iedereen."
Dakgroep 90, opgericht in 1990, is een samenwerkingsverband van vooraanstaande Nederlandse Dakdekkersbedrijven, verspreid over geheel Nederland. Het doel van de vereniging is om voor de opdrachtgevers kwalitatief hoogwaardige dakbedekkingssystemen te leveren. Deze organisatie, vorig jaar goed voor 1 miljoen vierkante meter dakvlak, is één van de grootste op dit gebied.



Deze website wordt mede mogelijk gemaakt door:

Leveranciernaam