Zoeken

VELUX heeft hoogste klanttevredenheid onder architecten en aannemers

Architecten zijn in 2011 het meest tevreden met VELUX. Deze producent van daglichttoepassingen blijft VBI en Boon Edam voor op het gebied van klanttevredenheid. Ook aannemers zijn het meest tevreden met VELUX. Dit jaar alweer voor het derde jaar op rij. Ook onder aannemers scoren Boon Edam (4) en VBI (5) goed. De tweede en derde plek worden echter ingenomen door Hörmann en Wienerberger Porotherm. Dit blijkt uit de BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid Ruwbouw 2011, uitgevoerd door USP Marketing Consultancy en BouwKennis.


De top-5 van klanttevredenheid onder architecten kent in 2011 weinig nieuwe gezichten: vier van de vijf producenten stonden in 2010 ook reeds in de top 5. Architecten zijn het meest tevreden met VELUX (daglichttoepassingen). Nieuwe binnenkomer in deze lijst is VBI op de tweede positie. Boon Edam, Isobouw en Schüco hebben onderling stuivertje gewisseld en nemen de plekken 3 tot en met 5 in. Opvallend aan de sprong van VBI is, dat zij dit bereikt heeft met een product wat sterk samenhangt met de nieuwbouwproductie, constructievloeren. Dus in een dalende afzetmarkt hebben zij bij de architecten de relatieve tevredenheid weten te verbeteren.

Aannemers zijn in 2011 het meest tevreden met VELUX, uit de productgroep 'daglichttoepassingen voor het dak'. Ook in 2009 en 2010 stond VELUX op de hoogste trede. In tegenstelling tot bij de architecten zien we bij de aannemers wel nieuwe namen. Hörmann is dit jaar voor het eerst doorgemeten en neemt gelijk de tweede positie. Producent van binnenmuurelementen Wienerberger Porotherm is één plek geklommen en staat op de derde plaats. De top vijf wordt afgesloten door Boon Edam en VBI.


Onder aannemers is ook de tevredenheid met hout-, bouw- en plaatmaterialenhandelaren onderzocht. Hieruit blijkt dat aannemers, net als in 2010, het meest tevreden zijn met BouwCenter. BouwCenter wordt gevolgd door Raab Karcher en Imabo. Onder architecten is deze tevredenheid niet onderzocht. Architecten hebben immers slechts zijdelings met de handel te maken.

Het vasthouden en verbeteren van de klanttevredenheid is voor veel organisaties één van de belangrijkste marketingdoelstellingen. Dit geldt zeker in economisch ongunstige tijden, waarbij de nieuwbouwproductie terugloopt. Klanten werven is momenteel immers niet eenvoudig. Daarnaast speelt mee dat het werven van nieuwe klanten doorgaans veel duurder is dan het behoud van bestaande klanten. Echter door de ontstane situatie (teruglopende nieuwbouwproductie en licht dalende tot stagnerende renovatie&

recticelinsulationRoval februari 2024Altrex kooiladderBauderDach & WandTriflex bvInSus BVBravoKiwa BDA personeeltotaal dakconcepterfgoedopleidingen.nlSkytech IsolatieKiwa BDA infoDakenraadRockwool

Ook adverteren?

Maak dan gebruik van onderstaand contactformulier. We nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Adverteren