Derbigum Nederland breidt zijn activiteiten uit naar nieuwe markten
Bij Derbigum is innovatie de belangrijkste pijler in zijn strategie. De voorbije jaren ontwikkelde het bedrijf reeds verschillende oplossingen voor duurzame daken in de bestaande markten. In 2012 nam Derbigum de kunststoffabrikant Vaeplan over in Duitsland. Hiermee werd het aanbod dakbedekking uitgebreid en kunnen naast de reeds succesvolle bestaande markten ook nieuwe markten bediend worden. Om de technische en commerciƫle ondersteuning naar klanten toe te optimaliseren en meer focus te kunnen leggen op deze nieuwe markten, is Dhr. John Poppelaars, Technisch Directeur bij Derbigum Nederland, per 1 februari 2014 ook verantwoordelijk geworden voor de ontwikkeling van de markt in kunststof dakbedekking in Nederland.
Een andere markt waar Derbigum een jarenlange ervaring in heeft, is de civiele bouwkunde. Bruggen, wegen en parkeerdaken behoren tot de kernexpertise van het bedrijf. Hiervoor bestaat een apart gamma, dat geschikt is voor deze specifieke bouweisen. Er zijn door Derbigum ook applicatietools ontwikkeld om grotere rollen dakbedekking sneller en gemakkelijker te plaatsen, ideaal dus in dit domein. Dhr. Edwin Melis, eerder verantwoordelijk voor het uitbouwen van het handelskanaal in Nederland, is tevens per 1 februari 2014 verantwoordelijk geworden voor de acquisitie en het uitwerken van deze burgerlijke projecten in Nederland.
Een derde accent wordt gelegd op de grote accounts zowel in Nederland als in buitenland, en accounts in specifieke marktsegmenten. Dhr. Dick Oosting heeft deze taak per 01 februari 2014 naast zijn functie als Sales Manager Derbigum Energies op zich genomen.
Met deze drie benoemingen zal Derbigum, naast zijn succesvolle bestaande marktstrategie voor het platte dak,