Marketingrapport Dakenbranche 2017 verschenen
Marktdata.nl heeft een uitvoerig onderzoek uitgevoerd onder dakdekkers in Nederland. De onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd in het vandaag verschenen Marketingrapport Dakenbranche 2017. Het Marketingrapport Dakenbranche 2017 biedt een actueel en compleet overzicht van het inkoopgedrag, de toeleveranciers en hun marktposities, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de dakenbranche in Nederland.
Het oriëntatie- en inkoopgedrag van dakdekkers is helder in beeld gebracht. Voor producent, groothandel en branche gerelateerde organisaties is het van essentieel belang om de doelgroep effectief te kunnen benaderen en de eigen marktpositie te kennen. Het onderzoeksrapport is dan ook de ideale blauwdruk voor het marketingbeleid van toeleveranciers van dakdekkerbedrijven en branche gerelateerde organisaties. Het onderzoek is objectief en onafhankelijk uitgevoerd. Hierdoor bevat het marketingrapport geen gekleurde analyses maar enkel zuivere management- en marktinformatie over de Nederlandse dakenbranche. Naast de onderzoeksresultaten bevat het marketingrapport tevens diverse analyses van de database van alle economisch actieve dakdekkerbedrijven en informatie die middels deskresearch is verzameld.
Bij diverse thema’s worden de onderzoeksresultaten vergeleken met de voorgaande edities van het onderzoek (2001-2014). Daarnaast is bij veel thema’s onderscheid gemaakt tussen de volgende type dakdekkerbedrijven:
- dakdekkers platte daken
- dakdekkers hellende daken
- rietdekkers
Hierdoor bent u in staat om in te spelen op de actuele trendmatige ontwikkelingen in de dakenbranche. Ten opzichte van de voorgaande editie van het onderzoeksrapport is de analyse en rapportage verder uitgebreid. Al sinds het jaar 2001 vormt het Marketingrapport Dakenbranche een vaste informatiebron voor vele toeleveranciers op het gebied van dakmaterialen, gereedschap en machines. Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, iedere twee jaar.