Zoeken

Nieuw boek: praktisch stappenplan voor online marketing in de bouw

Het gebruik van internet en social media in de bouw-, installatie- en vastgoedbranche groeit. Het effect van de inzet van middelen als LinkedIn, Facebook, websites en blogs is echter lang niet altijd naar wens. Dat komt doordat in veel gevallen de juiste basis ontbreekt, namelijk kennis van het eigen bedrijf en kennis van de klant. Daarom schreven Inge Sijpkens en Sascha Murk het boek Online marketing in de bouw: een concreet stappenplan met 41 praktische voorbeelden uit de branche. Het boek is het eerste boek in de bouw dat Cradle to Cradle® CertifiedTM op Zilver niveau is.

Sascha Murk: “We hebben dit boek geschreven omdat we in de praktijk merken dat online marketing voor veel bedrijven in de bouwbranche nog moeilijk is. Bedrijven voelen de noodzaak aanwezig te zijn op platforms als Facebook, LinkedIn en Twitter, maken een account aan en starten met het plaatsen van berichten. Ze nemen daarbij alleen lang niet altijd de tijd om na te denken over hoe ze zichzelf via die media willen presenteren en wie ze willen bereiken. Het gevolg is dat ze veel tijd, geld en energie steken in activiteiten die weinig opleveren.”

Inge Sijpkens: “Dit boek helpt bedrijven om dat te voorkomen. Door de juiste basis te leggen en van tevoren goed na te denken over wie en wat ze willen bereiken en met welke boodschap. Het beschrijft stap-voor-stap hoe je je online helder profileert, naamsbekendheid opbouwt en de (online) mond-tot-mondreclame stimuleert die zo belangrijk is voor je bedrijf. Zodat (potentiële) klanten weten waarom ze jou moeten (blijven) kiezen en niet een ander.”

Praktische voorbeelden

In totaal staan in het boek 41 voorbeelden uit de branche die laten zien hoe andere bedrijven uit de sector het aanpakken. Installateurs, bouwers, projectontwikkelaars, architecten, leveranciers, vastgoedontwikkelaars, woningcorporaties, schilders en makelaars vertellen welke media ze inzetten en waarom. Waar ze tegenaan lopen in de uitvoering, hoe ze dat oplossen en welke resultaten ze boeken.

Cradle to Cradle
Online marketing in de bouw is het eerste boek in de bouw dat Cradle to Cradle® CertifiedTM op Zilver niveau is. Dit betekent:

  • Veilig en gezond materiaalgebruik
  • Gebruik van hernieuwbare energie
  • Verantwoorde omgang met proceswater
  • Hergebruik van materialen
  • Sociaal verantwoord ondernemen

De opbouw van het boek

Hoofdstuk 1 en 2 beschrijven de veranderingen van de laatste jaren, de invloed van die veranderingen op bedrijven in de branche en welke rol online marketing daarin speelt. Hoofdstuk 3 bespreekt hoe je voor jouw bedrijf je onderscheidend vermogen vindt. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Wat is je kracht? Welke waarde voeg je toe? Waarin ben je beter of anders dan je concurrenten?

Hoofdstuk 4 t/m 10 van het boek vormen een concreet stappenplan voor online marketing. Doelgroep analyse, doelstellingen bepalen, een heldere boodschap formuleren, je kanalen kiezen, een plan maken, het intern organiseren. Uiteraard besteden de auteurs daarbij ook aandacht aan het waarom, wat en hoe van de verschillende kanalen, zodat je gedegen keuzes kunt maken en weet waar je moet beginnen als je aan de slag gaat.

Ook adverteren?

Maak dan gebruik van onderstaand contactformulier. We nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Adverteren

Skytech IsolatieKiwa BDA personeelKiwa BDA infoRoval November 2022Dakenraadrecticelinsulation