Zoeken

Rockwool lanceert consumentencampagne

Op 14 oktober jl. startte Rockwool, ’s werelds grootste producent van steenwolisolatie, een uitgebreide consumentencampagne waarin het belang van goede isolatie van woningen wordt benadrukt. Het toenemende besef van duurzaamheidsaspecten en de stijgende energieprijzen zetten het onderwerp isolatie nadrukkelijk op de consumentenagenda.

Met de consumentencampagne maakt Rockwool duidelijk dat een verstandige keuze van het toe te passen isolatiemateriaal naast energiebesparing nog belangrijke bijkomende voordelen heeft. Managing Director Erwin Prins: “Rockwool isolatie zorgt niet alleen voor een besparing op de energierekening, maar biedt vier extra voordelen waardoor een woning veiliger en comfortabeler wordt. Steenwol is onbrandbaar, heeft een lange levensduur, biedt akoestisch comfort doordat het geluidshinder vermindert en is duurzaam. Steenwol wordt gemaakt van basalt, een natuurlijk en onuitputtelijk vulkanisch gesteente, en is 100% recyclebaar. Met deze campagne werken we aan het bewustzijn van nut en noodzaak van isolatie en van het besef dat isoleren met het juiste product nog veel meer kan bijdragen aan wooncomfort.”

Energiecorrect renoveren

De Trias Energetica, het basisprincipe om tot duurzaamheid te komen, adviseert om allereerst zoveel mogelijk energiegebruik te voorkomen, de dan nog overblijvende vraag te voldoen met duurzame energie en pas als laatste een beroep te doen op fossiele brandstoffen. De toepassing van dat principe hoeft niet beperkt te blijven tot nieuwbouw. Prins: “Met energiecorrect renoveren is een enorme duurzaamheidsslag te slaan. Daarvan willen we de huizenbezitters in Nederland overtuigen.”

Ook adverteren?

Maak dan gebruik van onderstaand contactformulier. We nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Adverteren

Skytech IsolatieKiwa BDA personeelKiwa BDA infoRoval November 2022Dakenraadrecticelinsulation