Zoeken

Roofing Holland 1997-10-06 'Het is onverstandig om onze kennis en ervaring voor onszelf te houden'

"

Herman Voortman heet de nieuwe directeur Business Centre Dak van Rockwool. Hij gaat zich inzetten om de rol van Rockwool in de dakenbranche verder te versterken. Het beeld van Rockwool als isolatiespecialist is volgens hem niet volledig. 'We hebben verstand van complete daksystemen en dat moeten we nadrukkelijk in de communicatie met de markt tot uitdrukking brengen.'

Sinds enkele maanden heeft Herman Voortman de leiding van het Business Centre Dak van de Roermondse fabrikant van steenwol isolatieproducten Rockwool. Hij is de opvolger van Dirk Lahuis die naar Groningen verhuisde om leiding te geven aan Esha Nederland BV. Met de Rockwool organisatie is Voortman goed bekend. Tot voor kort bekleedde hij er de functie van marketing manager Business Centre Bouw. Nu dus daken. 'Ik realiseer me dat ik in een cliché verval, maar het is niet anders: Deze functie is voor mij een nieuwe uitdaging. Een uitdaging omdat Dirk een goed functionerend Business Centre heeft achtergelaten. Alles loopt op rolletjes en er in dat opzicht dus geen enkele aanleiding is om nu het roer om te gooien. Aan mij is de taak om de rol van Rockwool in de dakenbranche verder te versterken. Niet in de zin van vergroten van het marktaandeel maar in de betekenis van verantwoordelijkheid nemen. Rockwool heeft de branche meer te bieden dan een goed isolatieproduct. En daar willen we mee naar buiten treden ook.'